BMWeShare | FAQ
583
page-template-default,page,page-id-583,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
 

FAQ

Hieronder kunt u een aantal gestelde vragen vinden, en de bijbehorende antwoorden daar op. Staat uw vraag er niet tussen? U kunt dan altijd via het contactformulier contact met ons opnemen, wij zullen u dan zo snel mogelijk te woord staan om u verder te helpen.

Wanneer de rit is afgesloten door gebruiker A en de auto geparkeerd staat te wachten op de volgende gebruiker B is gebruiker A dan verantwoordelijk voor eventuele schade in de tussentijd?

Bij elke start van de reservering krijgt de berijder de vraag of er schade aanwezig is op de auto en indien dit zo is een schade te melden.

Als gebruiker B dus schade geconstateerd die gebruiker A niet heeft geconstateerd. Dan gaan wij er inderdaad automatisch van uit dat deze schade is veroorzaakt door gebruiker A.

Echter zullen wij natuurlijk de schade zelf beoordelen en contact opnemen met gebruiker A. het kan uiteraard zo zijn dat gebruiker A de schade niet had gezien en dat deze er al op zat. Ook kan het zijn dat in de periode tussen gebruiker A en B een derde partij schade heeft gemaakt.

Dit zullen we dan uit de gesprekken met gebruiker A moeten opmaken.

Om terug te komen op jouw vraag in de tijd tussen reserveringen is gebruiker A niet verantwoordelijk voor gemaakte schades. We moeten alleen wel onderzoeken of gebruiker A de schade niet stiekem zelf heeft gemaakt, en deze niet heeft gemeld.

Stel wij hebben op zaterdag en zondag een beurs en huren de auto dus een weekend vanaf vrijdagmiddag, betaal je dan de vaste kosten van 35,00 euro per weekenddag of het hele weekend 35,00 (los van de afstandkosten) als je hem zondag einde van de dag weer terugzet?

In principe het hebben we het zo ingesteld dat je in het weekend (zaterdag of zondag) de auto nou 1 uur huurt of 48, je betaald altijd die 35€ + 15 ct per gereden kilometer.

Om het volledige plaatje te schetsen:

Stel je huurt de auto van vrijdag middag 16:00u tot zondag middag 13:00u betaal je:

Vrijdag 16:00 – 19:00u.  €7,- per uur (weektarief) = €21,-
Vrijdag 19:00 – 24:00u.  €10,- vast avondtarief + 15ct per km
Zaterdag 00:00 – Zondag 13:00u. €35.- vast weekend tarief + 15 ct per km

Is € 66,- plus de gereden kilometers.

Stel ik kan waar ik met de auto heenrijdt de auto tijdens de afspraak niet opladen, hoeveel kilometer kan er dan elektrisch gereden worden? En als de elektriciteit op is, kan de auto dan over gaan op benzine? Of sta je dan zonder brandstof stil langs de weg?

De auto kan niet over op benzine, dus hij is alleen voorzien van een elektrische motor. Met een volle accu kan ongeveer 220 km gereden worden. In het dashboard van de auto staat altijd een actieradius, dus hoeveel kilometer nog gereden kan worden. Als de accu echt (bijna) leeg is dan is het zaak zo snel mogelijk een oplaad punt te zoeken. Bij veel benzinestations langs de snelweg staan tegenwoordig snellaadpunten. Deze acculaders kunnen vaak zo’n 80 procent van de accu laden in 20 minuten. De kosten hiervoor zijn voor eigen rekening.

 

Tevens ligt er een oplaadkabel die aangesloten kan worden in een normaal stopcontact onder de motorkap van de auto. Deze zou gebruikt kunnen worden indien er geen laadpalen aanwezig zijn maar wel een stopcontact of iets dergelijks.

 

We proberen de auto altijd met minimaal 60% acculading mee te geven bij aanvang van een rit. Dit proberen we te waarborgen door middel van tijd ruimtes tussen de reserveringen door. Dus elke reservering eindigt in principe bij het Yes!Delft kantoor aan de laadpaal. Na het beëindigen van de ene reservering zal de auto altijd minimaal 30 minuten stil staan voordat de volgende reservering van start kan gaan.

Als ik een reservering heb geplaatst in de App, kan ik die dan nog annuleren of betekent een reservering sowieso dat je voor dat blok betaald?

Het is mogelijk om je reservering te annuleren zie onderstaand.

Wat kun je het beste doen als je nog niet zeker weet hoe laat je terug bent?

Proberen je reservering te verlengen. Mocht dit niet lukken i.v.m. andere reservering, even contact opnemen met de beheerder en/of volgende gebruiker.

Section
Empty section. Edit page to add content here.